Wij hebben uw donatie hard nodig, helpt u mee?

Home » Helpt u mee? » Samen een kind sponseren

Help sponsor een Kind

De sponsorbijdrage voor één van deze jongens is €10,- per maand met een looptijd van 3jaren.

Nicolas  komt uit een gezin van vier kinderen en woont met zijn moeder in Kalimantan. Kalimantan is het Indonesisch deel van het eiland Borneo.  Nicolas speelt graag lokale spelletjes met vrienden.  Nicolas en zijn oudere zus willen naar school.

Hoe ziet het leven van Nicolas eruit?
De moeder van Nicolas is een weduwe die hard werkt om voldoende inkomen te krijgen. Ze moet vaak een keuze maken tussen bijvoorbeeld het betalen van de school of zorgen voor eten op tafel. Zonder sponsoring bestaat de kans dat Nicolas en zijn zus niet naar school kunnen of voortijdig met school moet stoppen, om hun moeder en gezin te onderhouden. In het gebied zijn er verschillende problemen rondom het welzijn van kinderen. Zo is er sprake van gearrangeerde (kind)huwelijken, kinderarbeid en een gebrek aan scholen of andere plekken waar kinderen zich kunnen ontwikkelen. Ook is er geen startkapitaal voor een klein bedrijf en hebben jongeren niet de kennis en vaardigheden in huis om als vak werker te starten. Dit heeft een negatieve invloed op de hele community.

Medesponsor van Nicolas

Wil jij ook een medesponsor worden van Nicolas?

Net als elk kind heeft ook Sam (9 jaar) uit Haïti een droom: leraar worden. Helaas is de kans dat dat gebeurt klein. Zijn ouders schrapen met moeite een beetje inkomen bij elkaar. Vaak is er weinig te eten en nauwelijks geld voor school.
Kun jij je voorstellen dat dit gebeurd in Nederland? Dat kinderen de basisschool niet kunnen afmaken wegens geldgebrek? Wat zou dat betekenen voor hun toekomst!

Hoe ziet het leven van Sam eruit?
De vader van  Sam is dagloner en  zijn moeder is huisvrouw. Ze hebben geen eigen stuk land en zijn afhankelijk van het werk dat ze doen op het land van anderen. Dat is niet regelmatig en daarom kunnen ze niet altijd zorgen voor voldoende voedsel voor de kinderen. In het dorp is geen schoon drinkwater en er zijn geen sanitaire voorzieningen, waardoor veel kinderen ziek worden. De wegens zijn zo slecht dat de kinderen soms niet naar school kunnen.
Het gezin heeft veel moeite om rond te komen.

Medesponsor Van Sam

Wil jij ook een medesponsor van Sam worden?

Ronit komt uit een arm gezin en woont met zijn ouders, zus en broertje in een klein eenkamerhuis in het Khunti-district. Hij gaat vaak naar de kleuterschool in zijn dorp. Zijn lievelingsspel is verstoppertje en dat speelt hij vaak met zijn vrienden bij zijn huis. Ook houdt hij ervan om met zijn vader te gaan fietsen en de grote gebouwen in de stad te zien. Het lievelingseten van Ronit is kip met rijst en later wil hij graag politieagent worden.

Hoe ziet het leven van Ronit eruit?
De vader van Ronit is dagloner en zijn moeder is huisvrouw. Ze hebben geen eigen stuk land en werken daarom op het land van anderen om inkomen te verdienen. Dat zorgt ervoor dat hun werk niet regelmatig is en soms hebben ze niet voldoende eten voor hun kinderen. In het dorp waarin ze wonen is er geen schoon drinkwater en er zijn geen sanitaire voorzieningen. Daardoor raken veel kinderen ziek. Ook zijn er geen goede wegen en tijdens het regenseizoen wordt alles modderig. Dan kunnen de kinderen niet naar school. In het dorp is geen elektriciteit en daardoor kunnen kinderen in de avonden geen huiswerk maken. Bij een medisch noodgeval moet het gezin van Ronit lang reizen om een dorpsdokter te zien, want er is geen medische kliniek in de buurt. De ouders van Ronit hebben veel moeite om in de basisbehoeften van het gezin te voorzien.

Medesponsor? Gereserveerd voor jou.

Hoe helpt Stichting Kyanno Nicolas, Sam en Ronit
Als een christelijke organisatie willen wij een bijdrage leveren aan een eerlijkere wereld en vinden wij het heel belangrijk dat de hulp die wij bieden aan Nicolas, Sam en Ronit een christelijke signatuur heeft. De ouder "vindt het heel belangrijk dat er hulp wordt geboden vanuit christelijke normen en waarden".

Om het sponsorprogramma te kunnen monitoren in Kalimantan, Haïti en India werkt Stichting Kyanno samen met lokale stichtingen. De sponsorprogramma’s zijn gericht op zelfredzaamheid gecombineerd met een visie voor de langere termijn. Wij kijken naar het totaalplaatje zodat wij de mensen die wij nu helpen uiteindelijk kunnen loslaten. En dat de gemeenschap zichzelf in de toekomst kan redden en niet afhankelijk blijft van sponsorgeld. Dat vinden wij heel belangrijk. Bedankt aan onze sponsoren.  Wij hopen in te toekomst meer sponsor kinderen te kunnen bijstaan.

Rijkdom
De grootse rijkdom ligt namelijk in het kennen van God. Jezus zegt niet voor niets: ‘Laat de kinderen tot mij komen’. Dat komt omdat zij de toekomst zijn. Daarom steunt Stichting Kyanno, Nicolas  Sam en Ronit. Wij hopen dat wat krom is in deze wereld dan toch een stukje rechter wordt.

Hoe werkt sponsoring?

Met je maandelijkse bijdrage van €10,-steun je jouw sponsorkind. Stichting Kyanno voor kinderen met een toekomst werkt namelijk in hele dorpen aan verbetering van de leefomstandigheden van arme kinderen.
Zo zorgen we ervoor dat niet alléén het sponsorkind, maar iedereen een eerlijke kans krijgt.

Wilt u een kind samen sponseren met ons ?

Vul dan onderstaand formulier in en wij zorgen dat u ierdere maand een Tikkie krijgt via whatsapp.