Nicolas  komt uit een gezin van vier kinderen en woont met zijn moeder in Kalimantan. Kalimantan is het Indonesisch deel van het eiland Borneo. Nicolas speelt graag lokale spelletjes met vrienden. Nicolas en zijn oudere zus willen naar school.

Hoe ziet het leven van Nicolas eruit?
De moeder van Nicolas is een weduwe die hard werkt om voldoende inkomen te krijgen. Ze moet vaak een keuze maken tussen bijvoorbeeld het betalen van de school of zorgen voor eten op tafel. Zonder sponsoring bestaat de kans dat Nicolas en zijn zus niet naar school kunnen of voortijdig met school moet stoppen, om hun moeder en gezin te onderhouden. In het gebied zijn er verschillende problemen rondom het welzijn van kinderen. Zo is er sprake van gearrangeerde (kind)huwelijken, kinderarbeid en een gebrek aan scholen of andere plekken waar kinderen zich kunnen ontwikkelen. Ook is er geen startkapitaal voor een klein bedrijf en hebben jongeren niet de kennis en vaardigheden in huis om als vak werker te starten. Dit heeft een negatieve invloed op de hele community.

Hoe helpt Stichting Kyanno ?
Als een christelijke organisatie willen wij een bijdrage leveren aan een eerlijkere wereld en vinden wij het heel belangrijk dat de hulp die wij bieden aan Nicolas, Sam en Ronit een christelijke signatuur heeft. De ouder "vindt het heel belangrijk dat er hulp wordt geboden vanuit christelijke normen en waarden".

Om het sponsorprogramma te kunnen monitoren in Kalimantan, Haïti en India werkt Stichting Kyanno samen met lokale stichtingen. De sponsorprogramma’s zijn gericht op zelfredzaamheid gecombineerd met een visie voor de langere termijn. Wij kijken naar het totaalplaatje zodat wij de mensen die wij nu helpen uiteindelijk kunnen loslaten. En dat de gemeenschap zichzelf in de toekomst kan redden en niet afhankelijk blijft van sponsorgeld. Dat vinden wij heel belangrijk. Bedankt aan onze sponsoren.  Wij hopen in te toekomst meer sponsor kinderen te kunnen bijstaan.

Rijkdom
De grootse rijkdom ligt namelijk in het kennen van God. Jezus zegt niet voor niets: ‘Laat de kinderen tot mij komen’. Dat komt omdat zij de toekomst zijn. Daarom steunt Stichting Kyanno, Nicolas  Sam en Ronit. Wij hopen dat wat krom is in deze wereld dan toch een stukje rechter wordt.