Net als elk kind heeft ook Sam (9 jaar) uit Haïti een droom: leraar worden. Helaas is de kans dat dat gebeurt klein. Zijn ouders schrapen met moeite een beetje inkomen bij elkaar. Vaak is er weinig te eten en nauwelijks geld voor school.
Kun jij je voorstellen dat dit gebeurd in Nederland? Dat kinderen de basisschool niet kunnen afmaken wegens geldgebrek? Wat zou dat betekenen voor hun toekomst!

Hoe ziet het leven van Sam eruit?
De vader van  Sam is dagloner en  zijn moeder is huisvrouw. Ze hebben geen eigen stuk land en zijn afhankelijk van het werk dat ze doen op het land van anderen. Dat is niet regelmatig en daarom kunnen ze niet altijd zorgen voor voldoende voedsel voor de kinderen. In het dorp is geen schoon drinkwater en er zijn geen sanitaire voorzieningen, waardoor veel kinderen ziek worden. De wegens zijn zo slecht dat de kinderen soms niet naar school kunnen.
Het gezin heeft veel moeite om rond te komen.

Hoe helpt Stichting Kyanno ?
Als een christelijke organisatie willen wij een bijdrage leveren aan een eerlijkere wereld en vinden wij het heel belangrijk dat de hulp die wij bieden aan Nicolas, Sam en Ronit een christelijke signatuur heeft. De ouder "vindt het heel belangrijk dat er hulp wordt geboden vanuit christelijke normen en waarden".

Om het sponsorprogramma te kunnen monitoren in Kalimantan, Haïti en India werkt Stichting Kyanno samen met lokale stichtingen. De sponsorprogramma’s zijn gericht op zelfredzaamheid gecombineerd met een visie voor de langere termijn. Wij kijken naar het totaalplaatje zodat wij de mensen die wij nu helpen uiteindelijk kunnen loslaten. En dat de gemeenschap zichzelf in de toekomst kan redden en niet afhankelijk blijft van sponsorgeld. Dat vinden wij heel belangrijk. Bedankt aan onze sponsoren.  Wij hopen in te toekomst meer sponsor kinderen te kunnen bijstaan.

Rijkdom
De grootse rijkdom ligt namelijk in het kennen van God. Jezus zegt niet voor niets: ‘Laat de kinderen tot mij komen’. Dat komt omdat zij de toekomst zijn. Daarom steunt Stichting Kyanno, Nicolas  Sam en Ronit. Wij hopen dat wat krom is in deze wereld dan toch een stukje rechter wordt.