Het ontstaan van de stichting

Voordat wij met deze stichting waren begonnen, zaten wij een hele tijd te bedenken hoe wij kansarme kinderen konden helpen. Op een dag kwam onze zoon Kyanno naar ons toe met de vraag:
kunnen wij een stichting oprichten om kansarme kinderen te helpen?
Met deze vraag ging toen een lichtje bij ons branden en vonden wij het een niet al te gek idee om een stichting te beginnen voor kansarme kinderen.Verder heeft hij er aan toegevoegd: "papa elke dag zien wij hoe weeshuizen, internaten, overvol raken met kansarme kinderen.

Sommigen worden gedwongen door armoede op straat te wonen". Zijn woorden heeft ons als ouders heel erg geraakt. In eerste instantie waren wij er erg sceptisch hierover, dit gezien de tijd en energie die wij erin moesten gaan investeren.
Maar hoe vaker wij hierover gingen nadenken hoe meer wij gingen beseffen dat ieder kind een geschenk is van onze lieve HEER, ongeacht hun afkomst, kleur, ras, geloof of geslacht. Ook geloven wij dat zij een gezonde en veilige omgeving verdienen om in op te kunnen groeien met een kansrijke toekomst. De werkelijkheid die deze kinderen moeten ondergaan is niet te verteren! Mede hierdoor hebben wij besloten om onze stichting in juli 2020 op te richten, om zo veel mogelijk gezinnen, die onder de armoedegrens leven te ondersteunen en een fijner leven aan te bieden. In Nederland leven ruim 421.000 kinderen onder de armoedegrens! Uit diverse bronnen blijkt dat opgroeien in armoede negatieve effect kan hebben op kinderen. Je kunt veilig aan de zijlijn blijven staan, maar soms moet je net als vele anderen in actie komen om aan die werkelijkheid (armoede) een halt te roepen.

Onze droom

Wij van Stichting Kyanno voor Kinderen met een Toekomst hebben een droom: dat op een dag alle kinderen gelijke behandeling zullen krijgen en de strijd tegen armoede is overwonnen. Om onze droom te laten uitkomen hebben wij uw steun als donateur hard nodig. Niet alleen uw financiële steun, maar ook uw gebed maakt een verschil in het leven van deze kinderen! Een kind zonder moeder, is als een vaas zonder bloemen eenzaam en leeg.
Een moeder is voor een kind nummer één zij vormen toch samen een paar?
Als een kindje slapen gaat, en mammie is d'r niet die even praat dan huilt het zacht, soms heel de nacht om haar.
Het klinkt vergezocht, maar denk er eens over na: zou het niet geweldig zijn als er geen kinderen in armoede hoefden te leven of te sterven?
Wij hopen dat onze inzet de groei van deze kinderen letterlijk zal bevorderen en hen uit de armoede zal halen.

Net als elk kind heeft ook Sam (9 jaar) uit Haïti een droom: leraar worden. Helaas is de kans dat dat gebeurt klein. Zijn ouders schrapen met moeite een beetje inkomen bij elkaar. Vaak is er weinig te eten en nauwelijks geld voor school. Kun jij je voorstellen dat dit gebeurd in Nederland? Dat kinderen de basisschool niet kunnen afmaken wegens geldgebrek? Wat zou dat betekenen voor hun toekomst!

Juist nu hebben kinderen in de landen waar wij werkzaam zijn hulp nodig.
De coronacrisis heeft deze gezinnen extra kwetsbaar gemaakt.
Het is nóg ingewikkelder geworden om rond te komen.
Als wij deze gezinnen niet helpen, groeien duizenden kinderen op met gebrek aan kansen en perspectief omdat ze geen onderwijs krijgen. Daarom willen wij samen met jou als donateur alles er aan doen, om deze kinderen te helpen naar school te gaan.
Samen kunnen wij de droom van Sam (uit Haïti), Nicolas (uit Kalimantan) én Ronit (uit India) laten uitkomen.