Elke dag sterven 273 kinderen aan aids. Elke week raken meer dan 6000 jonge vrouwen onder de 25 jaar besmet met hiv. Onze generatie heeft het vermogen om een ​​van de grootste epidemieën in de geschiedenis een halt toe te roepen. Het is nu tijd om hardnekkige barrières te slechten die de wereldwijde preventie en behandeling van hiv en aids in de weg staan. Stichting Kyanno gaat twee instellingen steunen in hun strijd. Deze stichtingen vangen hiv-geïnfecteerde en hiv-getroffen kinderen op.

Een deel van deze kinderen ontwikkelt tijdens de puberteit psychotische klachten. De bedoeling is om deze doelgroep een thuis te bieden..... Door deze instellingen maandelijks bij te staan ​​willen wij vanuit Stichting Kyanno een bijdrage leveren zodat deze kinderen een echt thuis krijgen, waar ze zich veilig geaccepteerd en beschermd voelen .Omdat het vaak niet te voorspellen is hoe lang de kinderen te leven hebben, is de kwaliteit van leven belangrijker dan de lengte van het leven. Hiv/aids is in de meeste landen een gevoelig onderwerp. Geïnfecteerde kinderen worden vaak niet of nauwelijks geaccepteerd in de samenleving. Hoeveel kinderen in de wereld hebben hiv? Wereldwijd zijn 2,8 miljoen kinderen besmet met hiv, waarvan slechts 53 procent toegang heeft tot medicijnen (hiv-remmers). Elke dag raken zo'n 880 kinderen en jongeren besmet met hiv. Elke dag sterven zo'n 310 kinderen en jongeren aan aids-gerelateerde oorzaken. De hiv-epidemie heeft nog steeds een onevenredige impact op kinderen. Iets minder dan de helft van de kinderen onder de 14 jaar die met hiv leven, wordt niet behandeld. Als gevolg hiervan lopen ze een hoog risico om te overlijden aan aids-gerelateerde ziekten. Zonder behandeling sterft 50 procent van de kinderen die hiv oplopen in de baarmoeder of bij de geboorte voor hun tweede verjaardag. Einde aan aids in 2030 Wereldwijd is afgesproken dat aids in 2030 uitgeroeid moet zijn. In de afgelopen veertig jaar hebben we veel bereikt in de strijd tegen hiv, maar we hebben nog een lange weg te gaan. Zeker nu de wereld in de ban is van de coronapandemie. Nu, meer dan ooit, moeten we blijven investeren in hiv-programma's voor kinderen en jongeren en de opschaling van hiv-preventie, -behandeling en -zorg ondersteunen.

bron: Unicef