Aan dit kerstproject van 2020 heeft stichting Kyanno een financiële bijdrage gedaan van € 400,-  aan SKMET t.b.v. kerstkleding voor de kinderen.

Nicolas Fradama, Sponsor kind Stichting Kyanno.

Nicolas  komt uit een gezin met vier kinderen en woont met zijn moeder in Kalimantan. Kalimantan is het Indonesische deel van het eiland Borneo.  Nicolas speelt graag lokale spelletjes met vrienden . Nicolas en zijn oudste  zus willen naar school

Hoe ziet het leven van Nicolas eruit?
De Moeder van Nicolas werk hard om voldoende inkomen te krijgen, maar helaas heeft het gezin vaak honger. Naast onzekerheid over voedsel zijn er zorgen over het schoolgeld en het welzijn van de kinderen. Zonder sponsoring bestaat de kans dat Nicolas en zijn zus niet naar school kan of voortijdig met school moet stoppen om hun moeder en gezin te onderhouden. In het gebied zijn er verschillende problemen rondom het welzijn van kinderen. Zo is er sprake van gearrangeerde (kind)huwelijken, kinderarbeid en een gebrek aan scholen of andere plekken waar kinderen zich kunnen ontwikkelen. Ook is er geen startkapitaal voor een klein bedrijf en hebben jongeren niet de kennis en vaardigheden in huis om als vakwerker te starten. Dit heeft een negatieve invloed op de hele community.

Hoe helpt Stichting Kyanno Nicolas
Als een christelijke organisatie willen wij een bijdrage leveren aan een eerlijkere wereld en vinden wij het heel belangrijk dat de hulp die wij bieden aan Nicolas een christelijke signatuur heeft. De moeder van Nicolas "vindt het heel belangrijk dat er hulp wordt geboden vanuit christelijke normen en waarden". Om het sponsorprogramma te kunnen monitoren in Kalimantan, werkt Stichting Kyanno samen met een lokale stichting namelijk SKMET. De sponsorprogramma’s zijn gericht op zelfredzaamheid gecombineerd met een visie voor de langere termijn. Wij kijken naar het totaalplaatje zodat wij de mensen die wij nu helpen uiteindelijk kunnen loslaten. En dat de gemeenschap zichzelf in de toekomst kan redden en niet afhankelijk blijft van sponsorgeld. Dat vinden wij heel belangrijk. Bedankt aan onze sponsoren  kan Nicolas en zijn zus dit jaar naar school gaan. Wij hopen in te toekomst meer Sponsor kinderen te kunnen bijstaan.

Rijkdom
De grootse rijkdom ligt namelijk in het kennen van God. Dat leren wij onze kinderen. Jezus zegt niet voor niets: ‘Laat de kinderen tot mij komen’. Dat komt omdat zij de toekomst zijn. Daarom steunt Stichting Kyanno, SKMET met Nicolas en zijn familie. Wij hopen dat wat krom is in deze wereld dan toch een stukje rechter wordt.