Stichting Kyanno gaat de strijd aan tegen armoede in Nederland.

Volgens diverse bronnen leven er heel veel gezinnen & kinderen in armoede in ons land.
Als welvarend land moeten wij iets hier aandoen.

Stichting Kyanno voor kinderen met een toekomst is een pilot met cadeaukaarten gestart in Nederland. De stichting doet dit om kansarme gezinnen met kinderen te helpen die tijdelijk niet in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien.
Als u in aanmerking komt voor onze cadeaukaart, dan ontvangt u iedere maand een bedrag van €30,- om te besteden aan levensmiddelen bij (Jumbo, AH, of Dirk supermarkten).

Zo berekenen wij of u in aanmerking komt voor een cadeaukaart:

Of u in aanmerking komt, hangt af van hoeveel u maandelijks overhoudt aan eten en drinken. Eenvoudig gezegd werkt het zo: tel alle inkomsten op, en trek daar de vaste lasten vanaf. Denk daarbij aan huur, water en licht. Er blijft dan een bedrag over voor boodschappen en kleding. Is dit bedrag lager dan ons ‘normbedrag’? vul dan onderstaand formulier in.

Cadeaukaart

In deze tabel zie je welk normbedrag voor u geldt vanaf 1 januari 2022. De normbedragen zijn per maand. De hoogte hangt af van de grootte van uw gezin.

Normbedragen:

Voor u zelf €350.- (plus 1 kind)
Met 2 kinderen €450.-
Met 3 kinderen €550.-
Met 4 kinderen €650.-
Met 5 kinderen €750.-
Met zijn tweeën €450.- (plus 1 kind)
Met 2 kinderen €550.-
Met 3 kinderen €650.-
Met 4 kinderen €750.-
Met 5 kinderen €850.-

Kopie inkomstensten specificatie opsturen